تیزر تبلیغاتی چیست؟

فهرست مطالب

داستان‌سرایی یکی از موثر ترین روش‌ های بازاریابی و جذب مخاطبان به سمت یک کسب و کار و خدمات است. یکی از ابزار هایی که برای بازاریابی می‌ توان از آن استفاده کرد که بازدهی بالایی دارد، ساخت تیزر تبلیغاتی است. تیزر تبلیغاتی نوعی از آگهی است که سعی دارد درباره یک برند، محصول یا خدمت اطلاعات کامل و جامعی را در اختیار مخاطبان در قالب یک فایل ویدیویی قرار دهد.

تعریف تیزر تبلیغاتی

تیزر تبلیغاتی در واقع ویدیویی کوتاه از انواع ویدیو مارکتینگ هستند که به صورت مختصر در مدت زمان کوتاه به معرفی برند، محصولات و خدمات می‌ پردازد. هدف از تولید تیزر های تبلیغاتی، آشنایی مخاطبان و مشتریان با کسب و کارها شما و تبدیل کردن آن ‌ها به مشتریان بالفعل و وفادار است. در گذشته‌ای نه چندان دور، تیزرهای تبلیغاتی تنها محدود به تبلیغات تلویزیونی بودند اما امروزه تبلیغات ویدیویی محدود به تلویزیون نیستند و شما می توانید از آن ها در شبکه های اجتماعی و وبسایت های خود استفاده کنید.

پس تیزر تبلیغاتی نوعی آگهی است که قبل از آگاهی کامل راجع به محصولی، در قالب ویدیو، عکس، ایمیل و … ظاهر می شود و تلاشش این است که با سرنخ دادن و نشانه، حس کنجکاوی بیننده را در مورد محصول بر انگیزد.. تیزر تبلیغاتی معمولا اطلاعات زیادی در اختیار بیننده نمی گذارد و در واقع هدفش این است که مخاطب را وادار کند تا انتهای ویدیو را ببیند.

 

انواع تیزر تبلیغاتی

تیزر های تبلیغاتی انواع مختلفی دارند که هرکدام برای هدف های متفاوتی ساخته می شوند در ادامه به بررسی انواع تیزر تبلیغاتی می پردازیم:

1/ تیزر رئال

تیزرهای تبلیغاتی رئال به تیزر های تبلیغاتی گفته می شود که تمام صحنه ‌های فیلم برداری شده برای ساخت این تیزر از دنیای واقعی پیرامون ماست. این تیزرها توسط دوربین‌های فیلم برداری و مطابق با سناریو هایی که از پیش نوشته شده ‌اند تولید می‌شوند. معمولا تیزر های رئال استوری لاین یا خط داستانی مشخصی را دنبال می کنند و سعی می کنند پیام خود را واضح به مخاطب انتقال دهند.

به عنوان مثال تبلیغات تلویزیونی را در نظر بگیرید که معمولا عده ای افراد برای تبلیغ محصول، به با هم مکالمه یا بیان ویژگی های منحصر به فرد محصول می پردازند؛ تیزر رئال برای قشر خاصی ساخته نمی شوند و برای تمامی سنین مناسب هستند.

2/ موشن گرافیک

موشن گرافیک از رایج ترین تیزر های تبلیغاتی است که برگرفته از طراحی ‌های کامپیوتری و خروجی ‌های گرافیکی است. برای ساخت موشن گرافیک هیچ گونه فیلم‌ برداری واقعی انجام نمی شود و تمام فیلم برداری ها با استفاده از دوربین‌های مجازی داخل نرم افزار انجام می شود.؛ موشن گرافیک ها را با انواع نرم‌ افزار های طراحی انیمیشن می سازند، در واقع دنیا ی موشن گرافیک بسیار وسیع است و هیچ حد و مرزی ندارد.

3/ موشن رئال

تیزر رئال ویدیویی است که از عناصر واقعی بهره می‌برد اما موشن‌گرافیک از عناصر گرافیکی تشکیل شده است. ترکیب این دو مدل محتوایی، رئال موشن را به وجود آورده است. اگر در یک محتوا هم واقعیت و هم گرافیک میخواهید بهترین گزینه برای شما رئال موشن است.

  • امکان اضافه کردن تصاویر کارتونی دو بعدی یا سه بعدی پس از فیلم برداری؛
  • محبوبیت بالا تیزرهای رئال انیمیشن از نگاه مخاطبان؛
  • امکان تلفیق تصاویر و افراد واقعی در کنار شخصیت های کارتونی؛
  • امکان ساخت کاراکتر های اختصاصی برای هر برند.

بهره بردن از تصاویری که به صورت مجازی تهیه شده ‌اند و ترکیب آن ها با تصاویری که بصورت واقعی فیلم‌ برداری شده ‌اند، جذابیت بیشتری برای مخاطب دارند و همین امر باعث شده است تا بسیاری از تیزرهای تبلیغاتی ساخته شده این روزها از این دست تیزرها باشند.

مزایای بازاریابی با استفاده از تیزر های تبلیغاتی

مزایای بازاریابی ویدیویی با استفاده از تیزرهای تبلیغاتی، بسیار زیاد است که در ادامه با برخی از این مزایای مهم برای کسب ‌و کار ها آشنا می‌شویم.

  • جذب و جلب اعتماد مشتری؛
  • اعتبار دادن برند؛
  • برتری نسبت به رقبا؛
  • افزایش فروش؛
  • بهبود سئو؛
  • افزایش اعتبار برند.

با استفاده از تیزر های تبلیغاتی می توانید از اعتماد مخاطبان را جلب کنید و آن ها را به مشتریان وفادار خود تبدیل کنید که این کار باعث افزایش فروش، بهبود سئو، پیشی گرفتن از رقبا و… می شود.

کاربرد تیزر

تیزرهای تبلیغاتی برای منظورهای مختلفی ساخته می‌شوند تا بتوانند پیام ‌های مختلفی را به مخاطبین خود منتقل کنند. برخی از متداول‌ ترین محل‌ های نمایش تیزر های تبلیغاتی عبارتند از:

  • نمایش در جشنواره ها و همایش ها؛
  • به نمایش در آوردن سمینار ها و کنفرانس ها؛
  • نمایش تیزر های تبلیغاتی در سالن انتظار بیمارستان ‌ها، فرودگاه ‌ها، هتل ها و سایر سازمان‌ ها؛
  • پخش تیزر ها در وب سایت ها؛
  • نمایش تیزرها در رسانه‌های عمومی و شبکه های اجتماعی؛
  • ساخت تیزر برای نمایش در رسانه ‌هایی تصویری مانند تلویزیون.

ویژگی های تیزر موفق

این نکته را هیچ وقت فراموش نکنید در هر حوزه ای که کار می کنید برای باقی ماندن در بازار لازم است از روش های نوسن بازاریابی استفاده کنید. در این بازار پر رقابت همیشه برندی موفق تر است که بتواند پیام های تبلیغاتی بهتری را به مخاطبین خود انتقال دهد. ویژگی های تیزر موفق عبارتند از:

  • استفاده از جلو ها و جذابه های دیداری و شنیداری؛
    یک تیزر موفق جاذبه دیداری و شنیداری دارد تا بتواند مخاطب را با استراتژی های درست جذب کند.
  • سناریو قوی؛
    سناریو مهم ترین بخش یک تیزر است، سناریو باید با توجه به هدف شما نوشته شود تا بتواند تاثیر درستی روی مخاطبین تیزر بگذارد.
  • انتخاب عوامل تهیه؛
    عوامل تهیه حرفه ای و با تجربه مانند کارگردان، تدوینگر، تصویربردار و… تاثیر بسیار زیادی بر کیفیت تیزر می گذارد، پس در زمان انتخاب عوامل تهیه دقت کنید تا کار با کیفیت تری برای شما تهیه و تولید شود.
  • شناخت نیاز ها و خواسته های مخاطب.
    تیزر تبلیغاتی موفق است که مورد علاقه و توجه مخاطبان قرار گیرد، در نتیجه قبل از ساخت تیزر لازم است نیاز ها، خواسته ها و پرسونای مخاطب را مد نظر قرار دهید تا پروژه ای باب میل و علاقه مخاطبین ساخته شود.

مراحل تولید تیزر رئال

به طور کلی برای ساخت تیزر تبلیغاتی باید سه مرحله پیش از تولید، تولید و پس از تولید را طی کنید. در ادامه هر کدام از این مراحل را شرح می ‌دهیم:

1/ پیش تولید

قبل از این که اقدام به ساخت تیزر تبلیغاتی کنید، در ابتدا باید بدانید که چرا تیزر تبلیغاتی می ‌سازید و چه پیامی را می خواهید به مخاطب منتقل کنید؟ پاسخ دادن به این سوالات به شما در هدفمند شدن تیزر تبلیغاتی ‌تان کمک می‌ کند؛ چرا که شما هزینه و انرژی زیادی را باید برای ساخت تیزر تبلیغاتی مصرف کنید. از مهم‌ترین اقدامات قبل از تولید تیزر تبلیغاتی، می ‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کسب اطلاعات کامل در خصوص هدف تهیه تیزر؛
  • نگارش سناریو مناسب، اصولی و هدفمند با استراتژی تیزر؛
  • بررسی و انتخاب لوکیشن ‌ها و آشنایی کامل با محصول؛
  • بررسی و انتخاب نریتور و بازیگر؛
  • انتخاب تجهیزات فیلمبرداری مناسب؛
  • جمع‌آوری تیم عوامل تهیه کارشناس و حرفه‌ای تولید و تهیه تیزر؛
  • برنامه‌ریزی‌های دقیق و انجام هماهنگی‌ های لازم با عوامل تهیه.

با توجه به مطالب گفته شده در مرحله ی پیش تولید تمامی کار های مقدماتی ساخت تیزر انجام می شود، در این مرحله لازم است درباره تمام مطالب گفته شده برنامه ریزی کنید چرا که انتخاب های اشتباه می تواند ضرر های جبران ناپذیری به پروژه شما وارد کنند

2/ تولید

پس از مشخص کردن هدف ساخت تیزر و انجام اقدامات اولیه، نوبت به اجرای پروژه تیزر سازی می‌رسد؛ تیزر تبلیغاتی رئال با استفاده از بازیگران، فیلمبرداران و عوامل تهیه حرفه ای ساخته می شود که ضبط پلان ها طبق برنامه ریزی های انجام شده توسط تیم تولید بین یک تا چند روز بسته به نوع پروژه به طول می انجامد.. توجه داشته باشید که در زمان انتخاب عوامل سازنده تیزر نهایت دقت را به خرج دهید، چرا که کیفیت تیزر تبلیغاتی شما به دست آن ‌ها رقم می‌خورد.

3/ پس از تولید

در این مرحله راش های فیلم برداری شده، به دست تدوینگر ماهر برای تدوین داده می شود که تدوینگر با توجه به نوشته های منشی صحنه و سناریو بهترین پلان های ضبط شده را انتخاب می کند و کنار هم قرار می دهد. پس از تولید تیزر تبلیغاتی، نوبت به تنظیم عوامل مختلفی از جمله صداگذاری، ترکیب تصاویر، انتخاب موسیقی و جلوه های ویژه می‌رسد. ضمنا پس از تدوین و ترکیب تصاویر، باید تیزر را قبل از پخش عمومی، در ابتدا ارزیابی کنید؛ به این صورت که با نشان دادن آن به برخی از افراد متخصص، ویژگی ‌های مختلفی از جمله لحن، زمان، متناسب بودن نور و… با جامعه هدف و استراتژی های انتخابی بررسی کنید.

مراحل تولید موشن رئال

مراحل موشن رئال مانند مراحل تیزر رئال است با تفاوت های جزئی در مرحله پس از تولید، آن هم استفاده از وکتور و انیمیشن است. در این بخش ویدیو به طراح گرافیک داده می شود تا کراکتر مورد نظر را به ویدیو اضافه و انیمیت کند و در نهایت کار به صداگذاری داده می شود تا صدا ها با ویدیو هماهنگ کند.

مراحل تولید موشن گرافیک

یک موشن گرافیک اجزا مختلفی دارد به طور خلاصه تشکیل می شود از: سناریو، گویندگی، استوری برد، انیمیت، صداگذاری و… ادامه به مراحل ساخت موشن گرافیک می پردازیم.

1/ پیش تولید

در مرحله پیش تولید مشتری تمام عکس ها، مطالب و نکات مهمی که قصد دارد حتما در کار وجود داشته باشد را به کارشناس ثبت سفارش می دهد تا کارشناس بهترین نوع موشن گرافیک را با توجه به حوزه کاری آن ها معرفی کند، بعد از انتخاب نوع موشن گرافیک مطالب مهم شما به سناریو نویس داده می شود تا سناریو مناسبی برای شما نوشته شود. در آخر بعد از تایید سناریو طرح های اولیه یا استوری برد توسط تصویرساز طراحی می شود تا شما دیدی از کلیت پروژه داشته باشید.

2/ تولید

در مرحله تولید استوری برد در نرم افزار های طراحی تبدیل به وکتور می شوند و کار به انیماتور داده می شود تا موشن را طراحی کند و به همه کاراکتر ها، پلان ثابت و خام را متحرک سازی کند. آخرین کار در مراحل تولید یه موشن گرافیک صداگذاری است که پس از دریافت صدای گوینده، صداگذار تمام صدا ها را با ویدیو هماهنگ می کند چرا که انیماتوری که دارد پروژه را انیمیت می کند باید پلان ها رو نسبت به زمان صدای گوینده کنار هم بچیند تا پروژه کامل شود.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

واتساپ
تلگرام
ایمیل
توئیتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

برای ارتباط با ما دریغ نکنید

میخواهید با خدمات
مهام استودیو آشنا شوید؟

خدمات مشاوره ما
رایگان است!

با ما تماس بگیرید
09198407632