اهداف اصلی استفاده از ویدیو مارکتینگ

فهرست مطالب

در مقالات قبلی، به این موضوع اشاره کردیم که تعیین هدف در موفقیت فعالیت‌های بازاریابی تا چه اندازه اهمیت دارد. بدون شک، شما نمی‌توانید بدون هدف مشخصی در این مسیر گام بردارید و دیر یا زود با شکست مواجه می‌شوید.

با این حال، سوالی که ممکن است در اینجا مطرح شود این است که با کمک ویدیو مارکتینگ، می‌توانیم به چه اهدافی دست پیدا کنیم؟ شما می‌توانید با استفاده از این نوع بازاریابی، آگاهی از برند، نرخ تعامل و فروش خود را افزایش دهید؛ همچنین از آن برای جذب ترافیک بیشتر و آموزش مخاطبان خود بهره ببرید.

به کمک ویدئو مارکتینگ به چه اهدافی میتوانیم دست پیدا کنیم؟

1/افزایش فروش

شما می‌توانید فروش خود یا میانگین ارزش هر سفارش (Average Order Value) را با کمک ویدیوهایی مانند ویدیوهای پیش‌نمایش، تستیمونیال و ویدیوهای توضیحی افزایش دهید.طبق آخرین آمار منتشر شده، میانگین ارزش هر سفارش (AOV) فروشگاه‌هایی که ویدیویی در اکثر صفحه‌های محصول خود گنجانده‌اند، ۶۸ درصد بیشتر از فروشگاه‌هایی است که از ویدیو تنها در چند صفحه استفاده کرده‌اند.

2/آموزش مشتریان

یکی دیگر از اهدافی که می‌توانید در بازاریابی ویدیویی دنبال کنید، آموزش بهتر مشتریان است. ویدیوها ابزاری عالی برای آموزش نحوهٔ استفاده از محصول یا خدمت است؛ همچنین می‌توانید به پرسش‌های متداول مشتریان خود در قالب یک ویدیو پاسخ دهید و آن را در خبرنامه‌های ایمیلی خود بگنجانید.

3/ افزایش آگاهی از برند

ویدیو می‌تواند به سلاح قدرتمندی برای اطلاع‌رسانی دربارهٔ مزیت‌های کسب‌وکار و محصول شما تبدیل شود. شما قرار نیست در ویدیو برند یا محصولتان را تبلیغ کنید، بلکه باید دربارهٔ برند و محصولتان داستان بگویید. به عبارتی، ویدیوهای شما قرار است تصویر مناسبی از برندتان در ذهن مخاطب ثبت کند.

تعیین چنین هدفی به این معنا است که ویدیوی شما باید این خاصیت را داشته باشید که بارها و توسط افراد زیادی دیده شود. ویژگی‌ها و مشخصات بینندگان در اینجا اهمیت ندارد و تنها قرار است نام شما به‌عنوان یک کسب‌وکار که در حوزه خود تخصص دارد، بر سر زبان‌ها بیفتد. می‌توانید ترفندهای جالبی را در قالب ویدیو با مخاطبانتان در میان بگذارید، درباره موضوع‌های مهم در حوزه  فعالیتتان صحبت کنید یا با افراد شناخته‌شده در حوزه  کاری خود مصاحبه کنید.

تبلیغات کلیکی یعنی تبلیغ شما در هزاران سایت پربازدید نمایش داده می‌شود و فقط در ازای تعداد کلیک‌ها هزینه پرداخت می‌‌کنید.

4/ تعامل بیشتر

مشارکت و تعامل کاربران در دنیای آنلاین بسیار اهمیت دارد؛ زیرا به‌نوعی بازاریابی دهان‌به‌دهان به حساب می‌آید. فردی محتوای شما را لایک می‌کند، نظر خود را ثبت می‌کند یا آن را برای دوستی می‌فرستد. تعامل این فرد و برقراری ارتباط او با شما باعث می‌شود که شما خواسته یا ناخواسته به اطرافیان او معرفی شوید.

هرقدر تعامل مشتریانتان بیشتر باشد، شانس بیشتری برای جذب افراد جدید خواهید داشت؛ زیرا آن‌ها به شما به چشم یک کسب‌وکار قابل‌اعتماد و معتمد نگاه می‌کنند. شواهد حاکی از آن است که ویدیو ابزاری عالی برای افزایش نرخ تعامل است؛ زیرا اغلب افراد آن را دوست دارند. به‌عنوان مثال، ویدیوهای آموزشی و مصاحبه‌ها به شما اجازه می‌دهند تا مخاطبانتان را به مشارکت بیشتر وادار کنید.

5/ افزایش ترافیک سایت

یکی از دم‌دست‌ترین اهداف بازاریابی ویدیویی، افزایش ترافیک وب‌سایت است؛ زیرا گوگل به لینک‌هایی که ویدیو در آن‌ها کار شده است، بیشتر بها می‌دهد. به‌عنوان مثال، شما می‌توانید از ویدیوهای مرتبط با برند یا محصول خود و همچنین نظرات مشتریان فعلی در صفحه‌های وب‌سایتتان استفاده کنید.

در بازاریابی ویدیویی، دستیابی به چند هدف مختلف امکان پذیر است؛ همه چیز به منابع، بودجه و خواستهٔ شما بستگی دارد. برای شروع، می‌توانید چند ویدیو در بلاگ‌های خود قرار دهید تا ترافیک وب‌سایتتان را افزایش دهید یا در شبکه‌های اجتماعی، بیش از پیش از ویدیوها بهره ببرید. در بخش‌ بعدی، ۴ کسب‌وکار مختلف را بررسی می‌کنیم تا از آن‌ها برای تعیین هدف و تدوین استراتژی الهام بگیرید.

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید

واتساپ
تلگرام
ایمیل
توئیتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

برای ارتباط با ما دریغ نکنید

میخواهید با خدمات
مهام استودیو آشنا شوید؟

خدمات مشاوره ما
رایگان است!

با ما تماس بگیرید
09198407632